My High School Year

Al 7 maanden in Amerika en counting

De laatste keer had ik het over de trip naar North Carolina in mijn blog. Dat was erg gezellig om tijdens kerst daar te zijn. De familie was een erg gezellig stel mensen en voor mij kregen alle telefooncontacten een gezicht. We waren daar voor zes dagen en we zijn naar de grote winkelcentras geweest en kerstinkopen gedaan voor iedereen. En het eten en de algemene sfeer van iederee was wel mooi om een keer te beleven omdat het zo anders was dan het nederlandse gourmetten of eten uit eten rond de kerst. Zelf heb ik een mooi horloge gekregen van iedereen als het hoofdcadeau en zelf had ik een boel speelgoed voor de kinderen en handige dingen voor de volwassenen. Na de kerstvakantie begon op school mijn nieuwe rooster. Alle mensen die ik de drie weken voor de kerstvakantie had leren kennen in de klassen had ik niet meer in de klas op een paar na. Dus feitelijk begon ik voor de derde keer dit schooljaar helemaal overnieuw. Ik was niet meer zenuwachtig over hoe de eerste dagen zouden gaan en over leraren en alles, want het was de voorgaande twee keer ook goed gegaan. Dat gaf me wel een boel zelfvertrouwen. De klassen die ik voor de rest van het schooljaar nu heb zijn Physical Education, Environmental Science, American History en English Literature. De klassen zijn wel leuk opzich het enige wat me irriteert is de Environmental Science lerares. Maar ach, kan er niks aan doen dus ik deal er voor de laatste 3 maanden wel mee. Het is ook niet zo dat school een uitdaging is voor mij in Amerika. Iets anders groot wat rond deze tijd gebeurde was dat Cody te horen kreeg dat hij over een maand gedeployed werd naar Europa. We zijn naar Georgia verhuist doordat Cody orders had om een nieuwe unit hier te joinen en het bleek dat die unit gekozen was om op een mission te gaan overzees. Dat was wel even een shock voor iedereen hier om te horen. Die maand hebben we een boel dingen als familie gedaan en zijn we zelfs voor een lang weekend teruggegaan naar North Carolina om iedereen nog even een keer te zien. Ook een boel rond het huis is gebeurd in die maand om alles wat af te ronden. Toen de laatste dagen wat aanbraken merkte ik toch wel dat de kinderen bijzonder vervelend werden zo nu en dan en dat Cody en Megan het er ook moeilijk mee hadden. Was wat een verdrietige en gespannen sfeer die dagen in huis. Maar toen was het zover. De tweede week van Februari vertrok Cody vanaf de basis naar een vliegveld bij Savannah waarvan hij naar Oekraïne vertrok. Was wel mooi om mee te maken op een bepaalde manier hoe dat ging in het leger. Want er vertrokken meer dan honderd soldaten tegelijkertijd met Cody die dag en het was toch wel speciaal om mee te maken. Nu dat Cody is vertrokken betekent het wel dat ik het wat moet opstappen in huis. Ik ben gepromoveerd van Exchange Student naar Exchange Student/Au Pair feitelijk maar dat zit wel goed. Het is ook nog maar voor 3 maanden voordat ik hier weer vertrek. Ook heb ik al een paar keer eten gekookt omdat Megan van 7 tot 7 in het ziekenhuis moet werken. Dat is allemaal anders dan het ritme van voorgaande maanden en ik vind dat wel leuk. Houd het weer nieuwe uitdagingen in. Dus ja ik zal hier de laatste maanden nog even genieten met het vooruitzicht op Spring break en misschien zelfs nog wel een trip naar Disneyworld Florida later dit jaar en binnenkort word het alweer uitkijken naar de terugkomst en de plannen die zijn gemaakt thuis uit te voeren.

Reacties

Reacties

Rypke

Hoi Mark,
wat schrijf jij goed, het leest als een boek! Als ik het allemaal goed begrijp wordt je in één jaar versneld volwassen, wat een ervaring. En mooi om te lezen dat je al 'veramericaniseerd' met een mooie opmerkingen als 'wij waren daar voor zes dagen' en 'opstappen in huis'. Prachtig! Ik hoop dat je nog erg kan genieten van (voor :-)) de laatste paar maanden.

Groetjes Rypke

Laura Maris

Hoi Mark. Wat is het een bijzonder jaar voor je he?
Je schrijft er leuk over. Geniet maar lekker nog van die 3 maanden. De tijd gaat snel. Heb je al een idee wat je na Amerika gaat doen? Groetjes en big hug van George en Laura

Carina

Hay lief neefje.

Geniet jij de laatste 3 maanden nog maar extra van avontuur in Amerika.

Veel liefs JK en Carina

opa en oma Schipper

Hoi Mark
We hebben genoten van je prachtige verhaal,wat een geweldige belevenis! Wij wensen je nog een goede tijd in de VS. Tot over 3 maanden.

Lieve groet van opa en oma.

R.bosma1@kpnmail.nl

Hoi mark,
Wat een leuk en gezellig verhaal.en je bent ook nog in rang gestegen binnen de familie.
Je kookkunsten mag je vast voortzetten in de Vogelzang.
Nog een hele leuke,zonnige laatste loodjes toegewenst.

Groeten van Sytske en rinse.

Laura Maris

Hoi Mark. De tijd van vertrekken uit the USA komt dichtbij. We wensen je nog een fijne laatste week. Tot ziens in Holland. Groetjes van Sjors en Laura.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!