My High School Year

Eerste weken school!

School begon twee weken geleden voor mij op 11 augustus. Het is echt voorbij gevlogen deze weken. Ik besefte me gisteren dat ik alweer bijna een maand in Amerika ben en nog voelt het alsof het allemaal nog niet echt is of als een soort vakantie zoals ik me in New York voelde. Maar over school, mijn eerste dag was een dinsdag en het begon gelijk al vroeg. Zes uur op en klaarmaken voor school. Cody was gelukkig op en had een ontbijtje voor ons allen gemaakt. Toen werd ik opgepikt door MyKaila en Shawn die me het eerste uur ook ontzettend hebben geholpen met het aanwijzen waar ik moest zijn etc, want dat ging zo rommelig. De rest van de dag was het bij elke les absentie melden en niksdoen totdat we om kwart over drie ’s middags met de bussen naar huis gingen. Na de eerste dag had ik wat een dubbel gevoel. Het ging zo anders dan op het Drachtster Lyceum dat ik de laatste vijf jaar gewend was en ik kon amper mensen terwijl de groepjes elkaar al hadden opgezocht. Die avond was ik ook kapot en ging om half negen al naar bed. De rest van de week werd het elke dag al leuker doordat ik doorkreeg hoe de school wat werkte en al met mensen praatte. Het eerste schoolweekend zijn we met het gezin en Low naar een soort dinosaurussen tentoonstelling in Lake Stewart geweest. Ze hadden daar levensechte op ware grootte gemaakte dinosaurussen die bewogen en geluid maakte en allemaal workshops voor de kleine kinderen. Diezelfde dag had ik mijn eerste ervaring met Buffalo Wild Wings en zijn we ook nog naar een gigantische mall geweest. Hebben daar wat rondgestruind en ik heb nog een warme trui gekocht bij Hollister, want in school en in huis vond ik het ontzettend koud. Het is buiten boven de 40 °C en binnen zit ik met kippenvel weg te vriezen omdat ze hier in Louisiana van airco’s houden. Had daar de eerste twee en een halve week erg last van maar nu bij dezelfde temperaturen binnen heb ik het al niet meer koud gelukkig. Die zondag ben ik ook naar de gym geweest (1 van de 3 op Fort Polk) samen met Cody en Low. Dat was echt hartstikke leuk. Ik en Low deden chest exercises terwijl Cody aan het hardlopen en fietsen was voor z’n conditie. Wat me opviel was dat in de gym het nog erger was dan in BasicFit met bodybuilder achtige gasten. Iedereen was ongeloofelijk buff toen wij er waren, vond dat wel komisch. De tweede week van school voelde ik me nogsteeds niet helemaal lekker maar elke dag werd dat beter. Had die maandag mijn rooster nog veranderd omdat ik Basic Wood Shop had maar het bleek dat we drie maanden lang in een gigantisch dik boek gingen werken om een certificaat te halen waar ik niks aan heb. Had ook al in het boek gekeken maar alle termen snapte ik niks van en had geen zin om daar mijn best voor te gaan doen om alle termen te gaan leren. Heb dat dus omgeruild voor Biology, omdat ik toch wat ervoor in de plaats moest hebben. De rest van de week begon er wat ritme in te komen met overdag gewoon school en ’s avonds laat avondeten dat of word gekookt of gewoon word opgehaald bij een fastfood keten. Op school heb ik ook al met een boel mensen gepraat en zo maak ik makkelijk contact. Ze komen al naar me toe met de vraag "Are you the Dutch exchange student?" en zo niet dan denken ze dat ik uit Duitsland kom door m'n accent. Want het is echt ongeloofelijk hoe makkelijk het is om met mensen te praten zodra ze mijn engels hebben gehoord. Ze houden van accenten hier en omdat het engels praten me zo gemakkelijk afgaat samen met het accent is het een win-win situatie voor mij. Ik ben hier al/nogmaar drie weken en ik ben al een week lang constant in het engels aan het denken. Daar betrapte ik mezelf op hoe snel dat al is gegaan voor mij. Qua sport is er op het moment American Football en Track, maar de try-outs voor football zijn al geweest en ik weet niet precies hoe de sport werkt en track intereseert me niet. Daarom ben ik naar de soccer coach gegaan en gevraagd of ik misschien met hun mee kon doen. Het seizoen begint pas in oktober maar ze zijn nu soms na school in Leesville op de velden al aan het trainen. Dus vrijdag was ik met jongens die ik in de pauze had ontmoet na school meegegaan naar de sportvelden. Zij hadden mij voetbal schoenen en kleren geleend en we hebben daar wel twee uren partijtje gespeeld met iets van twintig mensen. Ik werd gelijk al de flying Dutchman genoemd en het was erg leuk om ook buiten de school omgeving mensen van school te ontmoeten. In oktober ben ik nu dus ook van plan om het soccer team te joinen omdat er hartstikke leuke mensen in het team zitten en ik toch wat voor sport wil doen. Maar om even een samenvatting van deze geweldige weken te geven. In het gastgezin voel ik me al helemaal thuis zoals ik me in Drachten altijd voelde, de vakken op school zijn makkelijk en ik heb al fantastische mensen ontmoet op en buiten school. Dit alles zorgt er gelukkig ook voor dat ik niet enorme heimwee heb alhoewel het toch anders is om niet eventjes naar je familie en vrienden te kunnen rijden. En de doordeweekse dagen bestaat nu voor mij uit om zes uur opstaan en rond kwart over zeven nadat ik Caden en Mackenzie heb wakkergemaakt op de bus te stappen. Op school begint mijn dag met World History,Financial Math, Environmental Science, English en Physical Education voor de pauze en na de pauze heb ik nog American History, Biology en Spanish. Tegen de tijd dat ik dan ook thuis ben is het meestal rond vier uur 's middags.

Reacties

Reacties

Jan Kor en Carina

Wat een ervaring in de eerste weken.
Mark,we hopen dat je niet te veel chest excercises doet.
We willen je wel herkennen als je terug komt!!!!

Gerrit Zandbergen

Leuk om je berichten te lezen Mark! Zo te lezen heb je het naar je zin en begin je je draai al aardig te vinden. En je hebt toch wel History hoop ik? ;-)

Marco en Daniëlle Dekker

Wat geweldig om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
En leuk dat je bij het Soccer team wilt. We hebben wel in de gaten dat Drachten er in juni 2016 weer een spierbundel bij heeft. Blijf vooral zulke leuke verhalen schrijven, want dat doe je goed.

opa en oma

wat een gezellige brief en fijn dat het zo goed gaat met alles,geweldig. wij vinden dit ook fijn om te horen en lezen. groetjes uit Zaandam.

Anita Aerts-Bijma

Hoi Mark,
van je moeder heb ik je Blogadres gekregen. Erg leuk om te lezen hoe het je vergaat. Ongelooflijk dat je al in het Engels denkt. Ik wens je heel veel plezier en succes bij je verblijf in Amerika. groetjes Anita

Jan Kor en Carina

Hoi kerel, leuk om je even op de video te zien en je stem te horen. Hebben we een indruk hoe je daar woont.
Tot de volgende keer!
Groetjes J.K. en Carina.

Laura en George

Hoi Mark. het is leuk om je enthousiaste belevenissen te lezen. Je hebt je leven, zo te horen, al aardig op de rit. Dat zegt wat van je aanpassingsvermogen, prima dus!
Ik probeer weer een beetje herinneringen voor ogen te krijgen hoe het daar ook alweer is. Het is 52 jaar geleden dat ik daar in de buurt was. Ik maakt een reis van 90 days door de States met de greyhoundbus voor 99 dollard.
Mijn reis begon in Vancouver en eindigde in Toronto Canada . Ik ben toen vanuit San Antonio Texas naar New Orleans gegaan. Wat ik me herinner is veel zan d en kaktusbomen en snik heet. Maar geweldig!!
Hier waren ve verleden week helemaal in de ban van Ton du Moulin, maar helaas, vooral Laura was diep teleurgesteld. Gister was de derby van het noorden Groningen /Heerenveen . Helaas voor h. Was g. Te sterk.
Leuk dat je daar ook al een cluppie heb gevonden. Laat die yenkies maar zien de Friesland niet voor niets twee topclubs heeft.
Mark, het gaat je goed ! We vinden het tof om te te volgen. greeting from Utrecht .
Laura en George.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!